UBL BED LEVELING

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
babisgr
Δημοσιεύσεις: 36
Εγγραφή: Τρί 14 Νοέμ 2017, 22:0

UBL BED LEVELING

Δημοσίευση από babisgr » Δευ 19 Φεβ 2018, 19:0

Σήμερα παίζω με το UBL leveling....με το κλασικό bilinear (3-5 σημείων) είχα αστάθεια στο πρώτο layer.
Να πω οτι χρησημοποιώ 3d touch (κλώνος του bl) και οι μετρήσεις του ειναι επαναλμβανόμενες.
Το πρόβλημα που έχω ειναι οτι στο αξονα X πάντα απο την μιά πλευρά ειναι πολύ χαμηλά,και απο την άλλη ψηλά.
Ψάχνοντας στο ινετ δεν βρηκα πολλά εκτος του οτι το marlin γενικά δεν πολυκάνει compansate στο x αξονα.
Σημερα ενεργοποιησα το ubl και τώρα τυππώνω το πρώτο δοκίμιο και φαίνεται άψογο.
H λογική του ειναι οτι αντίθετα με το bilinear που υποθέτει οτι το κρεβάτι είναι ισιο και απλά λίγο στριμμένο αυτο διωρθώνει υψομετρικές διαφορές απο σημείο σε σημείο δημιουργωντας εναν χάρτη.Που θεωρητικά τον κάνεις μια φορά και τον φορτώνεις πριν απο κάθε εκτύπωση.

Γενικά δεν υπάρχουν πολλές οδηγίες για αυτό.
Η διαδικασία που έκανα ειναι η εξής.
Ενεργοποιούμε στο marlin to UBL
κανουμε home ολους τους άξονες.
Δινουμε G29 P1
κάνει τα μαγικά του για κάποια ώρα..
μετα δίνουμε G29 s1 (save τον χάρτη στο slot1)
και αυτό είναι.
Προσθέτουμε στο script τις εξής γραμμές πριν απο την εκτύπωση και μετα τα g28
G29 A (activate mesh,dont reprobe)
G29 L1 (load τον ΄χαρτη στο slot 1)
Το κρεβάτι είναι το πιο επικίνδυνο μέρος του κόσμου. 90% των ανθρώπων πεθαίνουν εκεί.
Άβαταρ μέλους
jousis
Δημοσιεύσεις: 247
Εγγραφή: Παρ 03 Νοέμ 2017, 21:0
Τοποθεσία: /dev/null
Επικοινωνία:

Re: UBL BED LEVELING

Δημοσίευση από jousis » Δευ 19 Φεβ 2018, 21:0

Εγώ δεν το κράτησα γιατί δεν είδα ουσιαστική διαφορά με το 5*5 απλό που έχω βάλει πριν απο κάθε εκτύπωση.
Η θεωρία όμως δείχνει οτι είναι πολύ ανώτερο το UBL.

Να ρωτήσω...
Το mapping το έκανες με κρύο bed ;
Κάνεις ταυτόχρονα και απλό sampling πριν απο κάθε print, μετά απο το φόρτωμα του mapping ;


Το απλό ανάλογα με τα σημεία που βάζεις φτιάχνει μικρά τετράγωνα και υπολογίζει στροφή σε αυτά τα τετράγωνα υποθέτωντας όμως οτι είναι επίπεδα.
Το πρόβλημα δεν είναι αν το bed γέρνει αλλά αν σε διάφορα σημεία έχει bumps.
Αν έχεις ένα σωστό bed και όταν είναι ζεστό δεν σκεβρώνει σε 200 σημεία, την βγάζεις με το παλιό σύστημα + catmull–rom interpolation.
Wanhao i3 v2.1
RAMPS 1.4 electronics, z-braces, flexion extruder, BLTouch, enclosure
my Thingiverse
Άβαταρ μέλους
babisgr
Δημοσιεύσεις: 36
Εγγραφή: Τρί 14 Νοέμ 2017, 22:0

Re: UBL BED LEVELING

Δημοσίευση από babisgr » Δευ 19 Φεβ 2018, 22:0

jousis έγραψε:
Δευ 19 Φεβ 2018, 21:0
Εγώ δεν το κράτησα γιατί δεν είδα ουσιαστική διαφορά με το 5*5 απλό που έχω βάλει πριν απο κάθε εκτύπωση.
Η θεωρία όμως δείχνει οτι είναι πολύ ανώτερο το UBL.

Να ρωτήσω...
Το mapping το έκανες με κρύο bed ;
Κάνεις ταυτόχρονα και απλό sampling πριν απο κάθε print, μετά απο το φόρτωμα του mapping ;


Το απλό ανάλογα με τα σημεία που βάζεις φτιάχνει μικρά τετράγωνα και υπολογίζει στροφή σε αυτά τα τετράγωνα υποθέτωντας όμως οτι είναι επίπεδα.
Το πρόβλημα δεν είναι αν το bed γέρνει αλλά αν σε διάφορα σημεία έχει bumps.
Αν έχεις ένα σωστό bed και όταν είναι ζεστό δεν σκεβρώνει σε 200 σημεία, την βγάζεις με το παλιό σύστημα + catmull–rom interpolation.
Καλά το 5*5 bilenear πριν απο κάθε εκτύπωση ειναι μεγάλη αργοπορία...με το δεδομένο οτι είναι πιθανό να μην πάει καλά και ξανά τα ίδια.
Οσον αφορά το sampling πριν την εκτύπωση...δεν κάνω τίποτα,απλά homming,ακόμη το ψάχνω και δεν τα ξέρω ολα τα κόλπα του,φαντάζομαι θα θέλει κάτι τέτοιο.
Καλά αν έχεις ολόισιο bed και χ - y άξονες κλπ. δεν χρειάζεσαι καν bed leveling εκτός της πρώτης φοράς!
Γενικά είναι πολύ ίσιο το κρεβάτι μου..απλά δεν μπορούσα με τιποτα κα εξευγενίσω γιατι γινόταν αυτή η ανόμοια εκτύπωση στο Χ..με τον Ζ απόλυτα παράλληλο με το κρεβάτι...απόλυτα όμως
Το κρεβάτι είναι το πιο επικίνδυνο μέρος του κόσμου. 90% των ανθρώπων πεθαίνουν εκεί.
Άβαταρ μέλους
jousis
Δημοσιεύσεις: 247
Εγγραφή: Παρ 03 Νοέμ 2017, 21:0
Τοποθεσία: /dev/null
Επικοινωνία:

Re: UBL BED LEVELING

Δημοσίευση από jousis » Δευ 19 Φεβ 2018, 22:0

Εκτός απο το UBL matrix που αποθηκεύει όμως, πρέπει να κάνεις και ένα 3*3 ή κάτι πιο απλό για να κάνει την τελική στροφή του bed.
Ψάξε να δεις πως κάνεις αυτό το επιπλέον sampling γιατί δεν θυμάμαι ακριβώς.
Μετά το G29 L1.

Επίσης, μπορείς να αποθηκεύσεις 2+ πίνακες, έναν για PLA (40C) και έναν για ABS (100C) και ανάλογα το υλικό να λες στον slicer να βάζει άλλο G29 Lx (x=1,2,...).
Wanhao i3 v2.1
RAMPS 1.4 electronics, z-braces, flexion extruder, BLTouch, enclosure
my Thingiverse
Άβαταρ μέλους
babisgr
Δημοσιεύσεις: 36
Εγγραφή: Τρί 14 Νοέμ 2017, 22:0

Re: UBL BED LEVELING

Δημοσίευση από babisgr » Δευ 19 Φεβ 2018, 22:0

ναι το probing πρέπει να χρειάζεται πριν...απλά δεν μπορώ να βρω πουθενά πως γίνετε.πρέπει να εχω ενεργοποιημένο και το bilinear ? edit...δεν κάνει compile με τα 2 ενεργοποιημένα.
λογικά είναι G29 J


Οσο για τα διαφορετικά mappings ναι το γνωρίζω ..αλλά ενα βήμα την φορα!
Το κρεβάτι είναι το πιο επικίνδυνο μέρος του κόσμου. 90% των ανθρώπων πεθαίνουν εκεί.
Άβαταρ μέλους
jousis
Δημοσιεύσεις: 247
Εγγραφή: Παρ 03 Νοέμ 2017, 21:0
Τοποθεσία: /dev/null
Επικοινωνία:

Re: UBL BED LEVELING

Δημοσίευση από jousis » Τρί 20 Φεβ 2018, 15:0

Διάβασε εδώ:
http://marlinfw.org/docs/features/unifi ... eling.html

3-point probe positions - If you plan to use 3-point probing to ‘touch up’ the orientation of a saved mesh then you will also need to make sure that the 3-point leveling probe points are all accessible by your probe.

Κώδικας: Επιλογή όλων

#define UBL_PROBE_PT_1_X 39       // Probing points for 3-Point leveling of the mesh
#define UBL_PROBE_PT_1_Y 180
#define UBL_PROBE_PT_2_X 39
#define UBL_PROBE_PT_2_Y 20
#define UBL_PROBE_PT_3_X 180
#define UBL_PROBE_PT_3_Y 20
Wanhao i3 v2.1
RAMPS 1.4 electronics, z-braces, flexion extruder, BLTouch, enclosure
my Thingiverse
Απάντηση